Wednesday, April 20, 2016

අලුත් පාර



යම් කිසි බිරිඳකට තමන්ගේ ස්වාමිපුරුෂයා නැත්නම් සහකාරිය වෙනුවෙන් (හෝ අනෙක් පැත්තට) මෙහෙම ලියන්න පුළුවන් නම් ඒක perfect bond එකක් කියලයි මට හිතෙන්නේ. ඒකට මම හිතන්නෙ හුඟක් පින් කරලා තියෙන්න ඹ්නා.

I owe him a tremendous amount. He gave me an anchor to my emotional bearing and the sense of being born and lived a life that can in a context be called, worthwhile.

ඉහත තියෙන පාඨය මම උපුටා ගත්තේ මම කලින් වතාවකත් ලියූ සුමිත්‍රා පීරිස් මහත්මිය පුවත්පත් සාකච්ඡාවකදී දක්වා තිබූ අදහස් වලින්.  එහෙත් අද කාලෙ එහෙම බැීම් බොහොම අඩුද මන්දා. එහෙත් එහෙම බැීම් තියෙන බව නම් මම දන්නවා. බැීම් තිබුනාටම මදි ඒවා නොවෙනස්ව පවත්වාගෙන යන එකත් වැදගත්. හුක් වෙලාවට වන්නේ ජීවිතයේ කාර්‍යබහුලත්වය සහ නොයෙකුත් දේ පසුපස හඹා යාම තුල මේ බැීම් ටිකෙන් ටික ලිහිලා ගිහින් හිස් බවක් ඉතුරු වීමයි.

පසුගිය සිකුරාදා දිනක මම මරදානේ ගොඩගේ පොත් සාප්පුවට ගියේ අලුත් පොතක් මුද්‍රනයට බාර දෙන්න. ඒක පරිවර්තනයක්. කෙටි යොවුන් නවකතාවක් කිව්වොත් නිවැරදියි. පොතේ නම අලුත් පාර. වැඩිම කාලයක් ගතවුනේ පොතට නමක් දාන්න. ඉංග්‍රීසි කතාවේ නම Road to Nowhere ඉතින් මම ඇසුරු කරන කිහිප දෙනෙකුටම පිටපත දීලා නමක් යෝජනා කරන්න කීවා. නම් කිහිපයක්ම යෝජනා වුනත් වඩා සුමට ගැලපෙන නමක් ලැබුණේ නැහැ. අන්තිමේදී අලුත් පාර කියන නම දැම්මේ මම. කාලයකට ඉස්සර සහයෝගයෙන් කරපු බොහෝ දේ අද තනිවම කරන්න වෙලා.

ගිය සැරේ වගේම සිරිසුමන ගොඩගේ මහත්තයා පොත මුද්‍රණය හා ප්‍රකාශණය නොපැකිලව බාර ගත්තා. පොත සම්පූර්ණයෙන් ටයිප් කරලා දුන්න නමුත් නිම කරන්න මාසයක් දෙකක් යයි. සෝදුපත් බැලීම ගොඩගේ ආයතනයෙන් කෙරෙනවා. පිටකවර නිර්මාණය පෙරවදන ලිවීම වගේ දේවල් ඉතුරු වෙලා තියෙන්නේ.

රයිගම තරුණ කණ්ඩායමක් රයිගම හන්දියේ රයිගම් බණ්ඩාර රජතුමාගේ පිළිමයක් හදන්න යන බව ආරංචි වුණා. අවුරුදු නිවාඩුවට ගමේ ගිය වෙලාවේ මම ඒ අය කිහිප දෙනෙක් හමු වුණා. ඹවුන්ට අවශ්‍ය මෙය හැකි ඉක්මනින් හදා නිම කරන්න. පලමු කාරනය එය හදන්න යන තැන ඉඩකඩ ඉතා අඩුවීම. රූපය පිළිබවත් ඇුම් ආදිය ගැනත් නිසි හැදෑරීමක් කරන්න අවශ්‍යයි. එහෙම ඉඩක් තිබුණා නම් රජතුමා ගේ විස්තර ඇතුලත් පුවරුවක් වගේම ඹහුගේ රාජ්‍ය කාලයට සම්බන්ධ අවට පිහිටි ස්ථාන වල දල සිතියමක් එහි ඇතුලත් කිරීමට හැකි බව මම ඹවුන්ට පෙන්නා දුන්නා. පන්සලේ හාමුදුරුවන් සමග මේ ගැන කතා කිරීමේදී මේ පිටුපස දේශපාලන උවමනාවන්ද තිබිය හැකි බව දැනගන්නට ලැබුණා. ගමක මොනවා හරි කරන්න ගියහම මේ ව‍ගේ දේවල් සිදුවනවා.

No comments:

Post a Comment

ආයෙත් ලියමු

බොහෝ කාලෙකින් කිසිම දෙයක් ලීව්වේ නැහැ. නිම් වළලු පොත ලියන කාලය ගත්තත් හිතේ එහෙමට සාමයක් තිබ්බ කාලයක් නෙමෙයි. අනෙක් පැත්තෙන් ගත්තාම හිතේ සහනය...